モダンなオフィススペース

Welcome to Fun Standard

社員一人一人が自分の可能性に挑戦でき、
成長を実感しながら、活き活きと仕事ができる。
そんな会社を目指しています!

海外部門セールス&マーケティング(EC事業)
Overseas sales and marketing manager (E-commerce) 

仕事内容
Key duties

現在、海外アマゾンを中心に全世界10か国以上のオンラインショッピングモールにて、自社商品を中心に日本プロダクトの販売を行っています。
各モールの売上管理や在庫管理、販売する商品の選定、輸入管理業務等を担当いただきます。

【主な業務内容】
・在庫追跡システムでの納品、出荷、在庫レベル管理
・価格設定、収益性の管理
・出荷インボイスの作成及び必要に応じて税関と連携し、商品のスムーズな輸入の手配。
・新商品の販売機会を継続的に調査し、在庫のラインアップを拡大する。
・日々の商品と供給レベルを分析し、在庫の問題や不足を予期する。
・コスト削減と出荷手順の改善のための戦略を提案する。
・需要のモニタリングとデータ分析を行い、将来の供給と物流のニーズを予測する。(ホリデーシーズンやセールなどのイベントに基づく)
・在庫レベルと販売傾向の定期的な報告。
・パートタイムスタッフへの明確なコミュニケーションと日々の業務指示。また、最適なスタッフ人員の調整。
・必要に応じて、その他の関連業務を遂行し、チームワークに貢献する。

We are a small D to C company founded in 2015 and have grown from a 1 man business to employ over 30 full time and 30 part time staff across various business sections.
Our company specializes in developing our own products and selling them on the biggest online shopping malls across the world and on our own sites.
We are looking for an experienced online sales manager who is capable of making calculated judgements and actions to grow the company overseas sales. The division currently comprises 2 full time staff and 5 part time staff. Fast career progression and salary raise possible for the candidate with the right hunger and attitude.

■Key duties
・Manage inventory tracking system to record deliveries, shipments, and stock levels.
・Monitor product pricing ensuring good profitability at all times.
・Create commercial shipping invoices and when necessary, liaise with customs to ensure the smooth import of goods.
・Continually research new product selling opportunities and grow the inventory line up.
・Analyses daily product and supply levels to anticipate inventory problems and shortages.
・Proposes strategies to reduce costs and improve shipping procedures.
・Monitor demand and analyze data to anticipate future supply and logistical needs. (Holiday season & sale events)
・Periodic reports on inventory levels and sales trends.
・Provide clear communication and daily work instructions to part time staff and be able to forecast the optimum amount of staff/hours required to keep work flowing.
・Contributes to team effort by accomplishing other related tasks as needed.

応募条件
Required and desired skills

【必要な経験・スキル 】
・英語および日本語でのコミュニケーション能力
・整理整頓とロジスティクスのスキル
・細部への強いこだわり
・積極性、問題解決能力
・データ分析と課題解決力
・対人能力
・チームワーク
・PC操作に慣れている方
・Microsoft ExcelなどのOfficeアプリケーションを使用し、情報や提案をわかりやすく伝えることができる。

【歓迎する経験 ・スキル】
・在庫管理業務の経験
・Eコマース業界での業務経験
・Amazon FBAプログラムに関する知識
・英語力 
・日本語能力(N1)
・タイピングスキル

【人物像】
当社のコアバリューに共感いただける方

■Required skills
・Good verbal and written communication in English and Japanese
・Organizational and logistics skills
・Strong attention to detail
・Proactiveness and problem solving ability
・Data analysis
・Interpersonal ability
・Team oriented
・Proficient in computer operation
・Able to use various data sets to make solid judgments
・Able to present information and proposals clearly using Microsoft Excel and other Office applications

■Desired skills
・Experience working in an inventory management role
・Experience working in the e-commerce industry
・Knowledge of the Amazon FBA program
・English skill 
・Japanese skill (N1)
・Good typing skill

雇用形態
Employment type

正社員
※試用期間6か月
Full-time employee ※a trial period for 6 months

給与条件
Salay

月給:220,000円~ (固定残業代20時間分含む)
※上記を超える時間外労働分は追加で支給します
※給与は、経験・スキルに応じてご提示させていただきます。

Monthly salary - 220,000JPY~
Final salary will be decided in consideration of skills and abilities shown.

賞与
Bonus

年2回(3月、8月)
※支給対象:正社員(試用期間後)
※支給額は、会社業績及び個人の成績による。

Bonus payment up to 2 times a year (After trial period)

給与改訂
Salary revision

年2回 ※人事考課に基づく
Salary revision year 2 times.

勤務時間
Working hours

9:00~18:00(実働8時間、休憩時間60分)
9:00 to 18:00 (8 hours of actual work)

休日・休暇
Holidays

・完全週休2日制
・土日、祝日
・有給休暇

Weekends & Public Holidays (Paid holiday discussed after 6 month trial period)

福利厚生
Benefits

社会保険完備(健康保険・厚生年金保険・雇用保険・労災保険)
通勤手当(当社規程内)
定期健康診断
スポーツジム利用料一部会社負担制度有(当社規程内)
社内コーヒーマシン、ウォーターサーバーあり
社内図書購入補助有り
社内部活動補助有り
私服勤務可
通信費補助制度有り​(リモートワーク時)
パソコン支給(リモートワーク時)

Various social insurance
Annual medical checkup
Personal car commuting possible
Casual wear OK.
Personal computer and accessories provided

This position is belong to Basic Living Co., Ltd which is an affiliated company of Fun Standard Co., Ltd..
We works at same office.
As for company information, you can refer to Fun Standard Co., Ltd. .

 

勤務地
Working location

【本社】
〒816-0954
福岡県大野城市紫台16-6パセオ南ヶ丘 1F 1001

#1001 Paseo Minamigaoka, 16-6 Murasakidai, Onojo City, Fukuoka, 816-0954

選考プロセス
Recruitment procedure

書類選考+WEB適性試験
一次面接
SPI試験
二次面接
※選考の流れや面接回数等は場合によって変更となる場合もございます。


The recruitment procedure is as follows:
Application → document screening and proper inspection → interview +SPI→ recruitment.

※Depends on situation.